www.bergfahrer.eu

MÉ VÝJEZDY

Bozen

Bozen 266m - Mendelpass 1363m

Z Bolzana vyjedete po asfaltové cyklostezce Eisack Radweg ve směru na Trento. Jedete po cyklostezce podél řeky Eisack. Poblíž soutoku s řekou Adige odbočíte doprava ve směru Merano. Ujedete asi kilometr proti proudu řeky Adige a přijedete k mostu pro cyklisty a pěší. Od tohoto mostu začíná stoupání na Mendelpass. Přejedete most a po nádherné asfaltové nové cyklostezce začínáte stoupat do obce Eppan. Na této skvělé cyklostezce na vás čeká průjezd 2 osvětlenými tunely. Jabloňovými sady a listnatým lesem postupně stoupáte do obce Eppan, kde začíná vlastní stoupání na Mendelpass. Musím říci, že tato cyklostezka s nádhernými výhledy směrem na sever k Meranu byla zatím tou nejkrásnější cyklostezkou, kterou jsem kdy v životě jel. Jedete v příjemném stoupání 5-9%. V části obce Eppan nesoucí název Untere Gand se odkloníte z cyklostezky, vjedete na hlavní silnici, abyste ihned odbočili doprava vzhůru a začali stoupat na Mendelpass. Od této křižovatky je to do průsmyku přesně 16 kilometrů. Jedná se o poměrně nenáročný výjezd po široké asfaltové silnici v dolní partii jen s několika pozvolnými zatáčkami. Začínáte stoupat ve sklonu 3-4%, který asi po 2 kilometrech přejde na pohodový sklon 5-7%. Naštěstí se nejedná o nijak frekventovanou silnici. Jde o můj první alpský výjezd, kdy jsem nepoužil malé kolečko vpředu a vyšlápl vše jen na prostřední kolečko. Z pohodového sklonu 5-7% jen 4x se silnice zpříkří na 8% a jen jedinkrát na 9%. V dolních 2/3 výjezdu jedete stále listnatým lesem, takže výhledy do kraje moc nejsou. Na pěkné výhledy se dostanete až v poslední 1/3 výjezdu. Jediným problémem v horkých letních dnech je nemožnost doplnit si vodu. Sice jsem narazil na 2 čůráčky přímo u silnice, ale nic z nich neteklo, byly úplně vyschlé. Nahoře v průsmyku je nejhezčí pohled na východ ve směru Dolomit z terasy lanové dráhy. V průsmyku je docela živo s velkým množstvím obchodů a restaurací. Celý výjezd ze středu Bolzana měří 27 kilometrů a od začátku stoupání od mostu přes řeku Adige 24 kilometrů. Při výjezdu nastoupáte převýšení 1125m. Sjezd z průsmyku zpět k mostu přes řeku Adige patří jednoznačně k nejkrásnějším sjezdům v Alpách, kdy můžete mnohdy dát brzdám odpočinek a užívat si ne tolik prudkých zátočin vyššími rychlostmi s malým automobilovým provozem.

UBYTOVÁNÍ

OBČERSTVENÍ NA CESTĚ

Není

OBČERSTVENÍ NA VRCHOLU

Vícero restaurací přímo v průsmyku.