www.bergfahrer.eu

ÚVOD AKTUALITY FOTOGALERIE KONTAKT

Leifers

Leifers 226m - Colle di Bolzano 1270m - Schneiderwiesen 1372m

Z Leifers se vydáte opět směrem k Radweg Alto Adige, ale nedojedete k ní ani k nádraží. Po přejetí přes vodní zavlažovací kanál se totiž dáte vpravo a přes jabloňové sady dojedete do průmyslové části předměstí Bolzana jménem St. Jakob. Odbočíte doprava na asfaltovou cestu a přijedete na velký kruhový objezd. Ten přejedete napříč a odbočíte ve směru Rutter, Schneiderwiesen do kopce vzhůru mezi rodinné domky. Hned od kruháče na vás čeká na rozdýchání krpál o sklonu 15%, který se však záhy zmírní a vy stoupáte ve sklonu 8-12% vzhůru nad údolí Alto Adige. Jde o užší pěknou asfaltovou silnici s mírným automobilovým provozem. U Rechtebneru ve výšce 700m a nad ním se silnici mírně zpříkří na 9-14%. V tomto poměrně prudkém sklonu s pěknými výhledy na hory pnoucími se západně od Alto Adige dosáhnete průsmyku Colle di Bolzano, což je vlastně křižovatka v lese, kam ústí cesta z Bolzana vedoucí přes Kohlern. Vy pokračujete podle směrové tabule na Schneiderwiesen. Na této 1,2km dlouhé vrcholové cestě překonáte 100m převýšení ve sklonu 8-12%. Přijedete na horskou louku s Hotelem Schneiderwiesen. Jde o oblíbený hotel s velkou restaurací, takže obědvat či večeřet zde určitě nebudete sami. Při tomto výjezdu jsme na 11 kilometrech zdolali převýšení 1175m, což činí průměrné stoupání 10,6%. Od hotelu bohužel nejsou žádné pěkné výhledy na okolní hory. Sjezd dolů, ale patří jednoznačně k nejkrásnějším v Alpách.

UBYTOVÁNÍ

Silniční kolo

Leifers

Leifers 226m - Ora 228m - Petersberg 1369m - Leifers 226m

Z vesnice se vydáte na západ ve směru Radweg Alto Adige. Tu dosáhnete po podjetí železniční tratě a přejetí dálnice po mostě. Dáte se na jih vlevo po proudu řeky ve směru Trento. Po pěkné asfaltové cyklostezce podél řeky se přesunete k městečku Ora. Zde opustíte cyklostezku vlevo, napojíte se na asfaltovou silnici a projdete městečko. U křížení s hlavní silnicí protínající toto městečko máte v nohách 11 kilometrů a začíná vlastní stoupání na Petersberg. Držíte se silnice ve směru na Cavalese. Po projetí velkého kruhového objezdu nad městem se nenecháte zastrašit vjezdem do tunelu. Ten není nijak dlouhý, mohou tam jezdit bez problémů cyklisté. Začínáte stoupat nad údolí Alto Adige v příjemném sklonu 5-7%. Jedinou a dost podstatnou vadou na kráse tohoto stoupání je velmi silný provoz automobilů směřujících do hlavních turistických oblastí Dolomitů. Po dostatečném nadýchání výfukových plynů ve výši 750m odbočíte z hlavní silnice doleva ve směru Oberregen, Deutschofen a Petersberg. Velice nepatrným sjezdem dosáhnete mostu, který se z vysoka pne nad strží, na jejímž dně teče potok Schwarzenbach. Za mostem jsem ihned musel zařadit vpředu 22 zubů, jelikož silnice se zpříkřila na 12%. Záhy dosáhla 14%. V podobném sklonu dosáhla obce Aldein. Zde si jezdec může chvíli odpočinout výjezdem jen v nepatrném stoupání, aby za obcí opět silnice dosáhla sklonu 12%, ve kterém jen s jednou výjimkou vydrží až do Petersbergu. Jde o turistickou obec s hotely a jedním vlekem. Nějaká úchvatná panoramata však z hlavní silnice nejsou vůbec vidět. Výhled kazí stromy a les u cesty. Na vrcholu stoupání u kostela jste z údolí ujeli 20 kilometrů s převýšením 1173m. Pro cestu zpět do Laifers jsem zvolil dle mapy nejkratší možnou lesní cestu, označenou jako cyklostezka. Ta začíná asi 1 kilometr za obcí ve směru Deutschnofen. Zde v pozvolné pravotočivé zatáčce u božích muk odbočíte vlevo. Po 100metrech jízdy z kopce minete hospodářské stavení a vnoříte se do lesa úzkou lesní cestou. Ihned musíte stát na brzdách, jelikož padáte dolů lesem v padáku příkrém 24%. Tento prudký sráz se vždy po několika mírnějších stovkách metrů opakuje. Z cesty máte po pravé ruce dolů strž minimálně 500m hlubokou, proto vám nesmí selhat brzdy, ani nesmíte udělat jezdeckou chybu, jinak tvrdě za ni zaplatíte. Poté, co minete polorozbořené stavení těsně vedle cesty, však nastane naprosté peklo. Již se nepohybujete po lesní cestě, po které bez problémů může projet osobní automobil či traktor, ale po lesní širší pěšině s množstvím kamenů a kořenů. Spíš máte pocit, že jedete korytem vyschlého potoka. Vaše cestovní rychlost díky charakteru cesty velmi klesne. Několikrát jsem musel dělat přestávky, ne proto, že by se mi tavily brzdy, to v těch malých rychlostech byť s velkým srázem nehrozí, ale proto, že už mé ruce neustálým brzděním umdlévaly a dost bolely. Přibližně v 750m.n.m. hrůza končí a vy se napojíte na pěknou písečkovou cestu, která za Buchnerhofem je vybetonovaná hrubým betonem, jelikož jinak by se ve stoupání 24% k tomuto hotelu nedalo autem vyjet. Vy ale nestoupáte cestou vzhůru, vy padáte v tomto hrozném sklonu dolů, kdy brzdy dostanou pořádně zabrat. Těsně před napojením se na asfaltovou silnici, která vás dovede do Leifers, ještě projedete poměrně dlouhým neosvíceným tunelem. Na 9 kilometrech sjezdu lesem jste překonali děsivé převýšení 1100m. Nic náročnějšího jsem dosud ještě nesjížděl.

UBYTOVÁNÍ

OBČERSTVENÍ NA CESTĚ

Mnoho restaurací.

OBČERSTVENÍ NA VRCHOLU

Vícero restaurací přímo v Petersbergu.