www.bergfahrer.eu

ÚVOD AKTUALITY FOTOGALERIE KONTAKT

MÉ VÝJEZDY

Hinterthiersee

Hinterthiersee 862m – Landl 685m – Riedenberg 952m – Kaiserhaus 713m – Alpengasthof Buchacker 1350m – Drexl 1456m – Kogalm 1359m – Hinterthiersee 862m

Z vesnice sjedete z kopce po hlavní silnici v 15% klesání do Landlu. Držíte se směrem na Bariaschzell. Těsně před koncem obce odbočíte do leva přes potok a poté jedete na křižovatce rovně a stoupáte ve sklonu 7-9% až k dřevěnému mostu Hohe Brücke. Odtud začíná krásné stoupání po horší asfaltové cestě v trvalém sklonu 9% trvajícím skoro až k napojení se na hlavní silnici z Landlu na Riedenberg. Jedná se nádhernou část cesty bukovým lesem kolem mnoha zurčících potoků, ze kterých lze kdekoliv v horkých dnech dotankovat vodu. Po asfaltové silnici, poté co se otevře krajina okolních luk, vjedete do Riedenbergu. Po hlavní cestě projedete osadu a klesáte prudce dolů ve směru značení na Kaiserhaus. Po vyjetí z luk končí asfalt a na vás čeká nebezpečný kamenitý úsek cesty se sklonem kolem 26%. Ten je lepší raději tlačit, jelikož na cestě je spousta velkých kamenů a tudíž nebezpečí pádu je veliké. Z Riedenbergu klesnete tak o 150m k potoku, po jehož překročení po lávce stoupáte ve sklonu 11% na křižovatku 4 cest v nejmenovaném sedle. Zde pokračujete ve směru na Kaiserhaus. Po 7 kilometrovém krásném sjezdu v hlubokém údolí obklopeném skalními stěnami dojedete k nádhernému kaňonu potoka. Zde je možno u mostu nad soutěskou se i vykoupat. Na Kaiserhausu jsme se skvěle občerstvili a vyrazili jsme zpět k 7 kilometrů vzdálenému nejmenovanému sedlu. Zde se dáte doprava ve směru Hinterthiersee. Po necelém kilometru, ale již odbočíte doprava na cestu ve směru na Buchackeralm. Ihned na vás čeká stoupání 11%, které vydrží překvapivě asi 1 kilometr skoro až na louky pod Buchackeralmem do výše 1120m. Dále jedete po louce a cesta se postupně začíná utahovat až do sklonu 14%, ve kterém vjedete na hřeben Pendlinggruppe. Odsud se vám naskytne dechberoucí výhled na jih na Kitzbühelské Alpy a na hlavní alpský hřeben Vysokých Taur s dominantními horami Grossglockner a především s Grossvenedigerem. Poté se chvíli pohybujete jen v malém sklonu 2%. Následně od křižovatky s cestou připojující se na vaší silnici z Angerbergu opět začnete stoupat ve sklonu 14% na Buchackeralm. V jednom místě se silnici zpříkří dokonce až na 18%. Poté ve sklonu 13% dosáhnete Alpengasthof Buchacker. Zde z terasy se vám opět otevře nádherný výhled na jihozápad do údolí Innu. Od chaty poté stoupáte ve sklonu 12-14% klikatící se cestou na nejvyšší bod vašeho výletu na výšinu Draxl ve výši 1456m. Odtud se houpete horskými loukami k salaši Kogalm a postupně klesáte dle dobrého turistického značení zpět do Hinterthiersee. Celkově jste ujeli 48km a nastoupali 1380m. Jedná se jednoznačně o jeden z nejkrásnějších alpských okruhů.

UBYTOVÁNÍ

OBČERSTVENÍ NA CESTĚ

OBČERSTVENÍ NA VRCHOLU

FYZICKÁ NÁROČNOST

VÝBAVA

Horské kolo

Hinterthiersee

Hinterthiersee 862m – Hölensteinhaus 1233m – Kalaalm 1350m – Pendlinghaus 1537m

Za hotelem Das Thiers odbočíte vlevo a po asfaltové silnici začínáte ihned stoupat ve sklonu 14% směrem na Hölensteinhaus. Sklon silnice se posléze zmírní na 12% a vy stoupáte po šotolinových cestách v měnícím se sklonu cesty pohodově na chatu Hölesteinhaus nacházející se na louce v horském kotli. Odsud se držíte značení na Jochalm. Nejprve chvíli kolo musíte tlačit po cestičce pro turisty, ale naštěstí záhy se objeví nová šotolinová cesta, která vás doveze na opuštěnou salaš Jochalm. Dále musíte pokračovat sjezdem po šotolinové cestě dolů, kdy klesnete asi až do výše 1080m. Na křižovatce ve tvaru X se dáte do kopce doprava ve směru na Kalaalm a Pendling. Ihned na vás čeká stoupání 12%, které se posléze utáhne na 14-15%, které překvapivě vydrží až k chatě Kalaalm ve výši 1350m. Odtud již pokračujete ve sklonu 10-12% na hřeben, kde se nám otevírají nádherné výhledy do širokého okolí. Těsně před chatou vás náhle překvapí 15% krátký sjezd a pak jen již 11% stoupání a stojíte i hotelu Pendlinghaus, od nějž se vám nabízí jeden z nejkrásnějších výhledů v Alpách. Ujeli jste 20km a nastoupali 980m. Cesta dolů je pohodovou záležitostí, která prověří vaše brzdy.