www.bergfahrer.eu

ÚVOD AKTUALITY FOTOGALERIE KONTAKT

MÉ VÝJEZDY

Martina

Martina 1035m – Sclamischot 1049m – Schwarzsee 1740m – Grünsee 1836m – Reschener Alm 2020m - Nauders 1365m – Sperfort Nauders 1200m - Altfinstermünz 1007m - Martina 1035m

Z vesnice vyjedete po Innské cyklostezce směrem na Sv. Mořic. Stále se držíte po Innské cyklostezce, která vás po asfaltě mimo hlavní silnici dovede až ke krytému mostu přes řeku Inn v osadě Sclamischot. Přejedete přes most a již se držíte turistického značení ukazující směr na Schwarzsee a Grünsee. Při vjezdu do lesa vás nejdříve vyděsí 32% stoupání, které vytlačíte, abyste se po asi 200m dostali na šotolinovou starou vojenskou cestu, kterou začnete stoupat stěnou hory Piz Lad. Nejdříve vás překvapí na této šotolinové cestě poměrně dlouhý tunel, který vás ve sklonu 13% vyveze na hezkou vyhlídku nad údolím Engadin. Dále stoupáte příjemně ve sklonu 9-12% nad údolí Engadinu. Přibližně ve výši 1650m cesta končí a vy musíte tahat kolo po hrozné turistické pěšině plné kořenů a kamenů až skoro k jezeru Schwarzsee. Kolem jezera se chvíli svezete v sedle, abyste opět tlačili kolo po stejné hrůze jako předchozí desítky minut. Tak se dostanete k jezeru Grünsee. Od tohoto jezera tlačíte kolo po cestě pro cyklisty vzhůru nejdříve lesem posléze loukami pod kasárna na Piz Ladu. Zde se napojíte na šotolinovou cestu směřující k těmto starým opuštěným kasárnům od Reschenu. Vy se ale dáte doleva ve směru na Reschener Alm. Nejdříve jedete mírně z kopce a posléze do mírného kopce, kde asi ve sklonu 4-5% dojedete k horské chatě Reschener Alm. Zde můžete poobědvat, pokochat se pohledy na jezero Reschensee a jeho okolí, a vyrazit zpět, a to ve směru na Reschensee. Jde o příjemný sjezd nejdříve šotolinový a posléze asfaltový. Od jezera pokračujete po asfaltové cyklostezce ve směru Nauders. V Nauders se držíte po hlavní silnici směrem na Pfunds. Na konci vesnice na levé straně u hlavní silnice spatříte ukazatel na Kaiserweg, po této stezce se vydáte, sjíždíte z kopce po polní cestě, překřížíte hlavní silnici, z které jste před chvílí odbočili a loukami a lesem se opět vyhoupnete na hlavní silnici u Pevnosti Nauders. Zde bohužel je uzavřená turistická stezka na Altfinstermünz, tudíž musíte jet s auty do tunelů, což je docela vopruz, ale žádný zákaz vjezdu cyklistů zde není, takže je to povoleno. Po výjezdu z jednoho z mnoha tunelů nad Hochfinstermünzem, odbočíte doleva již na cyklostezku, která vás zavede po pár minutách ke strážnímu hradu na řece Inn do Altfinstermünz. Jde o malý strážní hrádek, kam se dá jít i na prohlídku. Po krytém můstku přes řeku Inn se dostanete na druhou stranu, kde se dáte vlevo na Innskou cyklostezku. Hned po několika desítkách metrů se trochu zadýcháte v 18% stoupání při výjezdu na hlavní silnici vedoucí do Sv. Mořice. Po hlavní silnici se příjemným mírným klesáním dostanete zpět do vesnice Martina. Na celkem 47 kilometrech jste překonali převýšení 1200m.